Ape pun BOLEH..
i write + u read = we share

MAS and AirAsia...Which is the best?

pas final ni nak balik dah..
hahah...tiket pon dah book..tinggal pack n balik je..

well anyway..aku penah naik due2 flight dari company nih...
aku lebih prefer MAS..sbb stewardess die cun..eh bukan2..sbb stewardess die peramah..
senyum je slalu...cun mmg cun la..xleh nak pertikai lg...
okay this is my opinion...my opinion tau...tau x?hahah...

kenape aku suke MAS?
1. good services...laju,nak check in senang..seat bleh pilih ikut suke ati...
2. ade makan..bleh mintak 2,3,4 kali..hehhe...
3. bleh mintak souvenir dari flight attendant..mcm2 dapat..pen la,postcard la...daun terup rasenye dkt 10 dah aku simpan...
4. selesa...seat luas,lembut...nak tunggu flight pon selese duk dalam waiting hall tu...
5. flight attendant always smile...senyum je..layan kite pun baik...cakap lembut xde kasar...
so kite pon rase best la kan naik flight...
6. fast n good services...nak check in mudah skali...pegi je mane2 counter..sume counter bleh check in...ini la yang penggune nak..cepat n mudah...stuju?
7. First Class MAS is the best...naik2 je ade tuala  panas.2 3 minit pas terbang dah ade jus oren ngan kacang..kejap lg ade plak makanan..huih bleh gemok kalo camni...GOLDEN LOUNGE lg la best...

n then...

kenape aku suke AirAsia?
1. murah...murah...murah....
2. tu je aku suke...ngan ade logo MU kat tepi flight..hahah...



ok..since skrg ni aku dh jarang naik MAS..n aku naik AirAsia...walaupon mak aku berkali2 pakse aku nak MAS n aku tolak atas alasan..nak jimat...kesian mak aku yang bayar...kalo aku byr xpe,aku naik MAS...hahha...



ok,next kite pegi part yang aku xbape nak suke...

kenape aku xsuke MAS?
1. agak mahal..kadang2 fare tuk pegi balik twu-kul same dgn fare pegi balik twu-kul airsia 2 kali...
2. tu je yang aku xsuke..


n then...


kenape aku xsuke AirAsia?

1. flight attendant mcm sial...kuang aja pon ade..dah la xlawa,seksi plak tu...kalo lawa seksi xpe gak...hahaha...aku penah marah stewardess tu sbb die kuang aja ngan aku...aku pon lupe camne ayat die tapi aku marah die balik kaw2 la..sbb die kurang aja...mmg padan muke...
2. makan kene bayar...yeah bagus jugak tapi mahal nak mampos...dah la mahal kecik plak tu...kuantiti sikit...xberbaloi...AirAsia mmg saje nak cari duit tuk cover balik kos murah die...
3. skrg seat die yg tentukan..no more free seating..mcm parents aku kene...diorang kene separate..ayah aku duk dpn skali,mak aku duk blakang skali...why?because of money...diorang kate kalo  nak duk sblh2,sile bli seat tu kat internet...bape belas ringgit ntah..tapi kalo nak duk skali,u have to pay...
aku no hal la sbb aku sorg..but camne ngan laki bini yang ade anak?org tue?ni strategi nak cari duit lebih dari AirAsia...didnt u know that?
4. Bad service..nak check pon lambat...aku pk camni je...diorang wat camtu sbb nak cepatkan diorang punye process loading brg dalam flight..bile diorang bukak 1 counter,diorang yang punggah brg tu just akan focus kat counter tu je..so maknenye 1 counter 1 flight..betul?diorang hanye pk tuk cepatkan diorang punye process je..tapi what about keselesaan penumpang?tunggu lame mcm nk mati...aku biase kene la...sbb tu aku dtg lambat2..hahah...
5. ni ade kesinambungan ngan 4..delayed flight...slalu terjadi kat aku..membuatkn aku menyampah...tapi tahan je...aku explain k..bile diorang bukak 1 counter je,org berpusu2 nak check in..di sbbkan flight slalu penuh,so process tuk check in jd lambat,bile lambat,flight pon delay...aku penah tgk bende ni..ari tu balik sabah...flight delay..delay sbb ape?ramai lg beratur nak check in...diorang bukak 1 counter je mane nak cepat...diorang ni malas nak wat cam MAS...
6. bad staff attitude...mak aku penah kene jerit ngan sorg staff AirAsia...wahh kuang aja tu..sbgai balasannye,aku maki die..sbb die xhormat org tue..n die pon tekedek2 mintak maaf..ingt sng2 aku nak maafkan die..kuang aja tul..ala bukan sorg due la staff AirAsia mcm ni..ramai...
7. bag weight limit...only 15 kilo's?huh...15kg tu ckit la..terlalu cikit..kalo aku xpe la..aku balik bawak laptop je...ni care diorang wat duit tuk cover diorang punye total cost..pandai sungguh tony fernandez...
8. seat kecik..org mcm aku ni kaki panjang..kalo aku duduk kat seat tu..isk3...lutut sampai kedepan..dah la seat xsedap...eee bikin panas je...


kalo nak d ikutkan,mmg byk bende aku xsuke kat AirAsia ni..tapi ape aku nk wat?patutnye aku bli tiket sendiri sbb aku dapat biasiswa...so tu je la aku mampu..walaupon mak aku berkali-kali kate..."meh la mak blikan tiket MAS..slesa sikit ko naik flight"
aku pon menjawab.."xpe la ambik yang murah je la,membazir"
padahal dalam ati,huih nak je aku sambar peluang keemasan tuh...

so bg aku,AirAsia kene la jugak bg keselesaan n priority tuk penumpang..jgn la carik duit semate2...tau la murah,tapi agak2 la...ni staff pon kuang aja...eeee nnt aku keje aku xnaik dah AirAsia nih..aku nak naik company lain...hampeh je AirAsia nih...dah jadi mcm BAS terbang dah...
AirAsia tuka name la...jd AisBasAsia plak...

so MAS still the best...aku suke MAS..tapi xmampu...
AirAsia xbest..haha...tgk MAB(malaysia airport berhad) "halau" AirAsia kua dari KLIA ke LCCT...tau nape?kat dalam KLIA tu counter AirAsia je menyemak..counter AirAsia je org beratur panjang..counter MAS rilek je tunggu org...hahaha...

aku ade pesanan kat TONY FERNANDEZ yang cme tau wat duit...
kitorang nak service bagus la weih..kalo mahal ckit pon org naik jugak flight ko..pegi skolahkan staff2 ko tu..kuang aja sgt..gigi xde ke nak senyum...service korg very bad,tau nak duit tapi tgk passenger sume beratur sampai kaki nak patah...

tapi kalo die xwat camni,ramai la xmampu nak naik kan...tapi die masih kene consider die punye bad service..tau la murah tapi jgn la layan kite mcm anjing...

ha tu la aku nak cakap kat tony fernandez...harap2 die dgr..hahha...
isk ape aku melalut panjang sgt nih...aku nak tido ar...dah malam ni...sok nak study plak..bye2...
4 comments:

wawah...panjang betul pesanan ko. macamla si tony tu kesah. karang2 ko wat sykt flight sendri eh. servis cantek, harga murah...huheh..:)

ala, ko kenyit2 mate sket kat kakak2 stewrdss tu, pandai la die nak senyum...


patutnya awak emel kat tony fernandez terus. senang cite. komplen banyak2 pun, dia bukannya tau..


ape email die puan?nak email nih...heheh..


aku naik airasia byk kali.. ok jer.. dah jauh aku dpt bejalan pasal airasia... so far k la...

can't expect so much at cheaper cost.. so far so good, tak de yang kureng ajar..

pasal aku tak kureng ajar gak kot.. hehe..


About Me

My photo
i'm an UiTM ex-student and USANA Associates..:D welcome to my blog.. where i write and u read.. dont forget to leave a comment... :-) lalala... any Questions about USANA Products and Business opportunity,feel free to- email me at : zahirmd@gmail.com FaceBook : facebook.com/zahirmd

Comment and Critics..


ShoutMix chat widget

Followers


Recent Comments..

Logs...