Ape pun BOLEH..
i write + u read = we share

Electrical Engineering is FUN...

wat pertame kali aku rase electrical engineering(electronics) sgt seronok dipelajari...
sem ni la paling best...
sbb subjek2nye menarik kecuali la PHOTONICS...
subjek yang blajar pasal laser n fiber optic...
n agak membosankan....

SEMICONDUCTOR punye subjek...hmm...
boley la tahan....menarik tapi aku xbape nak suke...

DIGITAL...ni subjek mmg aku suke dari dulu...
sbb ade no 1 ngan 0 jek...kan senang tu...xyah kire byk2...haha...
tapi skrg ni kene design ngan programming la plak...
tapi xpe...aku still have fun blajar digital...sbb VHDL nampak menarik...

LAB...lab mmg best...sbb duk dalam lab komputer je...haha...xyah nak pegang instrument itu ini...
sume wat simulation je..kat umah pon bleh wat...tapi kene ade sofwarenye laa...

pastu klas MANAGEMENT...aku xbape nak suke sbb asyik membace jek..
malas la nak bace..bisnes2 ni...susah nak masuk..ntah la nape....sbb bukan electrical engineering kot...

FINAL YEAR PROJECT....aaaa ni dah setel dah...
setelah berfikir selama berbulan2,aku mengambil keputusan tuk wat FPGA...
patutnye sem lepas ade lg 3 org kate nak wat...tapi skli diorang blah plak...
kate nak wat same2...tup2 aku yang wat sorg2...
diorang blah ambik SEMICOND...
bukan aku tanak ambik semicond tu tapi aku xbape nak minat...walaupon simulation sng...
tapi minat dah xde nak wat camne...
so i take the challenge la wat FPGA...

projeknye ialah DNA sequence allignment...
lect baru brief overall,tapi dah nampak dah care nak wat tu sket2..
walaupon bile aku pikir betul2 time sblm nak tido...bende ni sbnrnye susah...
susah sgt...tapi xtau nape aku nak wat jugak...mungkin kan sbb aku ego kat budak 3 ekor tu?
mungkinkah aku hanye nk menunjuk yang aku bleh buat?mungkinkah ni takdir aku kene wat?
ntah la...yang pastinye aku nak cube lah ambik...maybe rezeki aku kat ctu...
2 comments:

okeh acong, memang semangat. FYP aku cam blur x tau arah tuju g. takde pulak aku pikir sebelum tido.

two thumbs up ah kat ko!

tapi aku suka photonic dgn cik uzer wei.

dr rusop pon. hahahahha


klas cik uzer ngantuk dow..bosan!!


About Me

My photo
i'm an UiTM ex-student and USANA Associates..:D welcome to my blog.. where i write and u read.. dont forget to leave a comment... :-) lalala... any Questions about USANA Products and Business opportunity,feel free to- email me at : zahirmd@gmail.com FaceBook : facebook.com/zahirmd

Comment and Critics..


ShoutMix chat widget

Followers


Recent Comments..

Logs...