Ape pun BOLEH..
i write + u read = we share

FPGA course...

sabtu dan ahad lepas telah berlangsungnyee program FPGA yang dianjurkan oleh PMKE...
PMKE tu ____________ (aku xtau ape die...hua hua hua...)

bukan FPGA je yang ade...
IFC ngan CIDB course pon ade...tapi aku pon xtau apekah bendenye kedue2 tu...hua hua...

course ni best tau...
ade makan byk kali....
pg dah ade breakfast...
kol 10.30 ade minum pagi...
kol 1.00 ade makan tghari...
kol 6 pon ade makan lagi....
aku suke makan2 free ni...sbb tu course ni bagus....

xde ar FPGA mmg best...sbb programmingnye xde la susah sgt macam C/C++...
bg aku senang la...

day 1st lect tu bebel pasal FPGA tu...aku pon dgr je mcm org gile...
125 slide tu die abiskan dalam mase beberape jam...byk tu...
pastu ptg tu baru la best ckit...
die aja care2 nak gune sofware ngan hardware...
hardware yang di supplykan kepade kitorang ialah hardware spartan 3e...

kitorang pon blaja la wat program pastu download kat trainer kit tu...

ari ahad plak lg best....
kene wat projek kecik2...
kene wat running light....xde la susah sgt....tapi susah jugak la...
maybe sbb 1st time kot...tapi still menarik lg...

oleh kerane aku terer ckit dari org lain...hua hua hua...
aku siap dulu dari diorang...hahaha...tu pon ngan bantuan lecturer....
kalo lecturer xtlg xsiap punyelah running light tuh...


so far FPGA ni mmg best...
tapi ape yang membimbangkan aku skrg ni ialah....

aku punye FYP...

skrg ni aku dapat tajuk tuk wat SEMICONDUCTOR punye project....
then sabtu n ahad ni plak aku dah di expose dgn FPGA..

so aku dah berbelah bg...mane satu aku nak pilih ni?
semicondutor atau pon fpga???
kalo semiconductor aku dah ade tajuk tapi aku kurang berminat...
kalo fpga aku berminat tapi xde tajuk....

sape bleh tlg weh..??need help nihh!!
1 comments:

try jumpa lect yang ajar digital.. rasanya dia bleh tolong pasal fpga tu.. kat kptm ni pun dah guna spartan3 gak... xillinx.. fpga ada 2 tak silap.. satu xillinx.. satu lagi.. alamak, tak ingat.. hehehe.. tapi bagi saya, better pilih yang awak minat.. rasanya fpga tak susah sgt... cuma nya jadi susah time nak start je.. bila dah start, dah dapat dia nyer input/output, ok lah...

kalau xillinx tu, saya tau lah skit2..


About Me

My photo
i'm an UiTM ex-student and USANA Associates..:D welcome to my blog.. where i write and u read.. dont forget to leave a comment... :-) lalala... any Questions about USANA Products and Business opportunity,feel free to- email me at : zahirmd@gmail.com FaceBook : facebook.com/zahirmd

Comment and Critics..


ShoutMix chat widget

Followers


Recent Comments..

Logs...